Thursday 11 July 2013

Ramadhan...

Fuh fuh... (tiup-tiup blog yang sudah start bersawang ni...kekeke)

Assalamualaikum wrt semua... Apa khabar? apa khabar iman, puasa kita? Hari ni masuk 3 ramadhan puasa. baru berkesempatan mengupdate. beberapa hari busy menyelesaikan tugas harian.

Hari ni mau share fasal bonus shaklee. Alhamdulillah, bonus sudah masuk!!! Lebih mengharukan bertambah hampir 2x ganda banding sebelum ini. Memang happy betul la. Sebelum ni memang saya ragu-ragu pasal shaklee. join berbulan-berbulan, saya lebih banyak masa membaca testimoni orang, baca kejayaan orang sampai berfikir... Sampai bila mau tengok orang lain saja berjaya? Kenapa aku masih berada di takuk lama ni? Rasanya sama-sama ja daftar jadi ahli dulu tapi income kawan tu sudah mencecah 4 angka...

Buang rasa rendah diri... opkos la, kena senarai dulu kelemahan sebab apa tidak boleh berjaya.
1. malas share
2. kawan fb tak ramai
3. sendiri tak cuba produk yang dijual, macam mana mau jual kan?
4. berat mulut mau cerita dengan kawan-kawan fasal kebaikan produk shaklee
5........

Banyak lagi kelemahan yang menjadi penghalang TAPI saya belajar sesuatu. kenal pasti kelemahan untuk mengatasinya, bukan menjadikannya alasan untuk tidak mencuba. Ya MENCUBA tu penting... So step by step saya selesaikan 'masalah' tu...

Saya masih bertatih...ingin terus berjalan dan berlari mengejar bintang yang saya idam-idamkan. Mungkin perjalanan saya tidak selancar orang lain, tidak secepat orang lain, tapi semangat saya tidak boleh kurang berbanding orang lain. Saya pasti ada hikmah di sebalik semua ini... Moga kemanisannya akan kurasai jua....

No comments:

Post a Comment